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Re: [Arcade] Tekken Tag Tournament 2

Posté : 17 avr. 2012 à 22h24
par Max
Harada explique comment fonctionne le Fight Lab.

Apparemment il y aura Gon??

• Harada's brief to his development team: "We want a tutorial, but we don't want it to be called a tutorial. It has to be a series of mini-games where the player doesn't realise that they're learning Tekken - they're enjoying the mini-games as they go along. But then they look back and realise they've gotten better, too."

• Fight Lab finds you taking control of Combot - a fighting robot designed by Violet (who is actually Lee Chaolan in disguise). The idea is that you train up the Combot by helping it to complete exercises.

• As you progress through Fight Lab's challenges you'll be able to learn iconic special moves that belong to other Tekken characters. "Essentially what this means is you can customise the moveset of your Combot," says director Katsuhiro Harada. "You can have Nina's Blonde Bomb, Paul's Phoenix Smasher and Heihachi's Wind God Fist all in one character." You'll also unlock items that change the look of your bot.

• You'll be able to pit your customised Combot against other players online. "Currently we hope to be able to use them in Arcade mode and online play," says Harada. "Obviously there's a problem with ranked matches, but other than that we hope to have other modes available."

• One of the first minigames lets you to pull of complex attacks and combos by tapping any button successively; the aim here is to teach players the importance of basic timing. After this prologue sequence, Violet/Lee accidentally destroys the Combot, and you start again with a new unit - and full controls.

• The next challenge requires players to perform high, medium and low attacks against incoming henchmen. Initially, this simply demands that you respond to icons that appear over the opponent, and perform the relevant attack. In the subsequent challenge, hitting the incorrect target will result in an explosion that damages the Combot.

• These targeting exercises round off with a boss fight against Jack, where the only way to prevent a damaging counter attack is to hit specific parts of his body.

• Aside from what was shown, Harada discussed two other mini-game concepts that may show up in the final release. The first is a side-stepping trainer where the player must avoid (or collect) either incoming sushi, or small pandas which roll towards the Combot.

• Another suggested idea is a Juggling tutorial where players must hit Gon up into the air and then keep him afloat with successive strikes. With each successful hit Gon expands like a beachball, until he eventually pops.

• Overall, Fight Lab is designed to train beginners and advanced players alike. Challenges are graded based upon time and efficiency, so skilled players will acquire rewards faster.


Source

Re: [Arcade] Tekken Tag Tournament 2

Posté : 18 avr. 2012 à 13h39
par Genesis
Ca a l'air fun ce labo, mieux qu'un certain mode histoire moisi dans T6... :rolls:

Même si bien sûr ce TTT2 promet côté cinématique même si l'histoire est totalement HS.

Re: [Arcade] Tekken Tag Tournament 2

Posté : 18 avr. 2012 à 13h45
par shin asuka
On s'en tape de l'histoire,Hei a bu une potion magique qui fait rajeunir point a la ligne
On veux bounce nous :/ :crycry:

Re: [Arcade] Tekken Tag Tournament 2

Posté : 18 avr. 2012 à 13h51
par Genesis
Pour les amateurs de South Park je vous invite à faire comme Cartman, à savoir se faire congeler jusqu'à septembre...

Re: [Arcade] Tekken Tag Tournament 2

Posté : 18 avr. 2012 à 13h56
par shin asuka
De nos jour la créogénisation n'est pas au point donc je prendrai pas le risque :angry:

Re: [Arcade] Tekken Tag Tournament 2

Posté : 18 avr. 2012 à 14h29
par Ryuuzaki
Fun oui mais le fait qu'on puisse crée un perso dont on choisit les coups et qu'on peux jouer Online ça risque d'être n'imp ^^

Perso je joue pas Online mais j'imagine que pour les gars qui vont doser ça va être lourd d'affronter des robots qui ont les meilleurs coups des meilleurs perso :partyz:

Re: [Arcade] Tekken Tag Tournament 2

Posté : 18 avr. 2012 à 14h42
par Genesis
Oui c'est clair que si on peut jouer un perso qui n'a pas de limite et de style reconnaissable en versus ça le fait pas.

Re: [Arcade] Tekken Tag Tournament 2

Posté : 18 avr. 2012 à 16h13
par Genesis
Image

Jaquette américaine qui envoie bien je trouve...

Plein d'autres images ICI.

Re: [Arcade] Tekken Tag Tournament 2

Posté : 18 avr. 2012 à 16h14
par shin asuka
En effet sa fait trés peur sa,ah moins qu il y est une section juste pour les kombot parce sa serai vraiment trop abuzé :trueangel:

Re: [Arcade] Tekken Tag Tournament 2

Posté : 18 avr. 2012 à 16h15
par shin asuka
c est la vrai ou c'est un fake ? :angry:

Re: [Arcade] Tekken Tag Tournament 2

Posté : 18 avr. 2012 à 16h21
par Genesis
C'est la vraie version américaine, ça vient juste de tomber au Global Gamers Day.

Si tu veux plus d'infos clique sur le lien du dessus.

Re: [Arcade] Tekken Tag Tournament 2

Posté : 18 avr. 2012 à 16h26
par Kaedetsuka
Wouahou la jacquette ! Sinon des news que j'ai pue voir Tetsujin, Combot et Gon dans les perso!
SoulCa V style!

Re: [Arcade] Tekken Tag Tournament 2

Posté : 18 avr. 2012 à 16h37
par shin asuka
Pas mal alors jespére que la fr pu pas du c.l
M enfin je m'en tape je veux la galette qu il y a a l intérieur :baby:

Re: [Arcade] Tekken Tag Tournament 2

Posté : 19 avr. 2012 à 13h11
par Genesis
J'ai l'impression qu'on pourra débloquer des "vignettes" de combat :

Image
(Cliquer pour agrandir).

A moins que ça ne soit réservé aux abo arcade coréens.

Re: [Arcade] Tekken Tag Tournament 2

Posté : 19 avr. 2012 à 13h31
par shin asuka
en t'autre des autres photomaton pour chaque perso !? c'est assez simpas :angely: