Nom : King
Age : 30
Style de Combat : Lutte Professionnelle (Pro Wrestling)
Nationalité : Mexique
King, un catcheur pro masqué qui a hérité de l'esprit de deux grands champions.
Après avoir tenu en défaite Craig Marduck dans le "King of IronFist Tournament 4" et vengé la mort de son maître, King se rendit vers la chambre d'hôpital de Marduk afin de mettre un terme à tout cela en le tuant.
Avant qu'il puisse asséner le coup de grâce, King réalisa la stupidité de son désir de vengeance et se retira.
Une fois retourné chez lui, King entendit que Marduk, portant un masque de jaguar noir, déclarait son désir d'un match de revanche...
"Je n'attendrai et ne permettrai pas que le nom de mon mentor soit déshonoré !"
King décida de faire à nouveau face à Marduk au "King of IronFist Tournament 5"...
Modifié en dernier par Jin75 le 02 août 2006 à 22h33, modifié 2 fois.
1)+:1: - Very fast, long range considering how quick it is. Safe on block, 70%
damage combos on CH.
2),:f:,N+:1:+:2: - Very fast too, forces lockdown on block and hit, on CH free +:3: in
open fields, or +:2:,:1: for wall splats at the wall. Short range, but hits mid.
3)+:1:>:2: - Still his best mid, although not as good as before.
4),:1: - Now that other characters' jab strings (like Mishimas ,:1:,:2:) are toned
down, it's probably one of the best jab moves in the game. Not the best, but
damn near there. Setup for a lot of stuff.
5)+:3:::1:+:2: - Alright mid, short range, but semi fast, safe on block, and it deals
good damage plus oki.
6)+:4: - Sure, it has short range and it's jab punishable, we all know, but the
hopkick is fast enough, crushes lows and 70% damage juggles on hit. Also, it's
almost always guaranteed after low parry.
7)SS+:2: - Alright SS poke, mostly safe on block, gives advantage on hit.
8)WS+:4:/CD,WS+:4: - Pretty fast mid, safe on block, decent range. Generic, but it's
probably the longest and most damaging single hit common WS+:4: in the game. Can
be done out of CD.
9)WS+:1:+:2:/CD,WS+:1:+:2: - Slow, not a lot of range, but 80% damage juggles on hit and
safe on block. Use in combination with CD,WS+:4: and CD multithrows and you have
an actual CD mixup.
10)+:3: - Oki move of choice, crushes lows, safe on block and even whiff, deals
decent damage.
Modifié en dernier par Jin75 le 19 août 2006 à 20h38, modifié 5 fois.
Si vous voyez une erreur,dites le moi par MP svp merci
Pour info : Gratos = Garanti
#1. f+1+2 - Suivant comment le coup touche, Vous avez une choppe au sol garantie.
Si l'adv tombe face au sol, là vous avez le choix :
=>uf+3, db+4, db+3, d+3+4. Sinon peu importe comment l'adversaire tombe, vous avez toujours FC df+3 garantie.
#2. f,f+1 - d+3+4 Gratos. où, FC df+ 3 Gratos aussi .
#3. f+3:1+2 - d+3+4 Gratos. Si l'adv se leve, vous pouvez faire d+3+4,4,4 (Le dernier =KND), puis un autre d+3+4 où FC df+3. Si l'adv roule (u ou d), Vous avez d+3+4,2.
#4. CH f,f+4 - d+3+4 Gratos
#5. 1+3 ou f+1+3 - d+3+4 (Doit etre fait Rapidement).
#6. CH f+4 - d+3+4,2 Gratos
#7. CD+2+3, 1+2, 3, 1, 1+3 (Sharpshooter) - Voir #3
#8. CD+2+3, 1, 2, 3, 1+2 - Voir #3
#9. qcf+1 - Gratos d+3 ou d+3+4
#10. qcf+1, 1+2, 3,4, 1+2 (Full Boston Crab) - Voir #3
#11. df+3+4 -Gratos FC df+4 Ou turnaround d+3+4 (Plusieur fois).
#12. qcb+1+2 - Gratos BT+3
#13. FC+1+2, 1+2, 1+2 - Voir #3
#14. FC+1+2, 3+4:1+2 - Voir #3
#15. air 1+3 - Voir #3
#16. air d+1+3/2+4 - Voir #3
#17. air d+1+3/2+4, 1+2, 1+2 (flapjack) - Voir #3
#18. b+1+3 (punch reversal) - Voir #3.
#19. b+2+4 (left kick reversal) - Vous pouvez tentez la choppe au sol ou uf+3.
#20. b+2+4 (right kick reversal) - Gratos choppe au sol.Sinon uf+3.
#21. CH f,f,n,1+2 - Gratos b+3
#22. b+1+2~2+4 - Tentative de choppe au sol possible si vous courez ou Gratos uf+2.
#23. b+1+2~3+4 - Tentative de choppe au sol possible. ou Gratos d+1+2.
#24. KND+3 - Gratos d+3+4,2
#25. CH f,f+2,1 - Tentative de choppe au sol possible.Gratos uf+3.
#26. CH 1,2, 1 - Gratos 2,1 ou GS ou Instant Shining Wisard
#27. uf+1+2 - Tentative de choppe au sol possible. Gratos - f+3,df+2,1, d+3+4,2.
#28. CH f,f,n,2 - Gratos 1+2 extension (unescapable). Vous pouvez aussi continuer par :u,n,d+3+4 Pour 50 de dmg en plus.
#29. b+2 - d+2+4 Ne peut pas etre interompu et donne 75 dmg sans CH!
#30. d+1+3 (crouch throw) - Gratos d+3+4
#31. d+2+4 (crouch throw) - Voir #3.
#32. Apres Giant Swing sur le mur - Gratos d+3+4
#33. Choppe coté gauche (Argentina Backbreaker) - Tentative de choppe au sol possible.Mais le top c est ca : uf+2.
#34. Choppe coté droit (Knee Breaker) - Tentative de choppe au sol possible. Ici on peut faire ca: uf+3.
#35. Choppe de dos (Sauf b,f+1+2) - Voir #3.
#36. *f+1+2 - Gratos db+3.
#37. De dos+1+2 - Gratos d+3+4
#38. CH JGS+2 - Gratos uf+3
#39, CH df+2,1 - Gratos d+3+4,2 ou db+3
#40, b+1+2~3+4 - Fc,df+1 +Juggle si l'adv tente de se relever ou backroller
#41, 1+4 - Gratos 3 quand king est au sol.
#42, f+1+3 Pres d'un mur: Gratos 3 De dos (BT)
#43, JGS, 1+4 ou 2+3 , 3+4,1+2,1+2, 3,4,1+2,3+4 - Gratos d+3+4
#44,JGS 1+4 ou 2+3, 1,4,2,3 , 2,1,1+3, 2,3,1,1+2 - Gratos d+3+4
Modifié en dernier par Jin75 le 13 avr. 2008 à 01h37, modifié 21 fois.
I really didn't understand what's it with her uf+4,3 on block. It seems that you
can interrupt the 1 with anything 12f or below and you get a juggle, but I'm not
sure at all. Better explanations are welcome
The data says 4,4,4 is -15 but they still suggest f+1,2 to punish (not only for
King, also for other chars), weird. Also they say df+2,4 is -17 on block and -3
on hit/CH but I think it's just a typo (maybe they confused the df+2,3 data with
the df+2,4 one, because both appear to be the same)
after blocking 1,2,3 or df+3,1,2,3, jabs will interrupt the following hit (1+2)
it looks like in the df+3,df+1,2 string the 3rd hit will interrupt enemy's jabs
after 2nd hit, unless they're TC jabs (aka d+1_d+2)...either that, or I couldn't
interpret properly the poor translation.
in the DF+2,3 string, TC moves of 12f (or below) can interrupt the 3
db+3 is somewhat safe, better low parry/crush it (it's 29f, slow enough)
df+4,4 disadvantage varies between -16~-14 with distance
At far range db+4 is -13 on block, I guess you'll have to be fast with the
cc~b+1 (honestly how is this going to hit anyway?). Try as an alternative
FC,df+4 (the advancing shin kick), this might not be guaranteed though
3,3,d+3+4 gets Yoshi in airborne state, hence WS/FC launchers won't juggle him
WS+1+2 can be handy since it either launches or picks him up (df+1,2, d+3+4,2)
uf+3 disadvantage varies between -14~-13, punish with jabs if you're not sure
all versions of Kangaroo Kick are -10 on block now, why Namco why?
Can someone tell if SS+2 and b+3 are the same as King's, frame/push-back wise?
It's not quite clear to me right now because they say his b+3 is 15f. A lot of
data for his new moves is still unclear... Maybe there's a difference between
PSP and arcade AK's frame data? I think you can test AK's b+3 with Julia's
1+2,4,b,f+1+2 or Feng's WS+1,2,1 because both of these are -15 on guard
Ps: to my experience, ak´s b+3 is the same as king, from testing. I tested on psp using hit analysis and he could not hit julia after 1+2,4,b,f+1+2
SS+2 seems the same too
Asuka:
------
1,2,4 = (-10)
f+2 = uf+4 (close) or f+2,2 or b+3
db+2 = f+1,2 or 2,1
b+2,1+2,4 = f+1,2 or 2,1
f,f+2 = f+1,2 or 2,1
FC,df+2 = WS+4
df+1+2 = df+1,2
1+4,2,4 = b+1 (b+4?)
1+4,2,d+4 = uf,N+4 or FC,df+2
b+1+4,3 = FC,df+2
b+1+4,4 = df+1,2
3~4 = FC,df+2
df+3 = f+1 (d+2?)
db+3 = WS+4
WS+3 = f+1+2 or f,f+4 or d+3+4 (close)
uf+4 = f+1,2 or 2,1
f,f+4 = f+3:1+2 or f+2,2
her WS+3 has RCj property, if she chooses to RC, you can't punish with highs
Ouai moi aussi j'attent parceque, pas compris la
puis death pas trop quand meme parceque deja rien que la fin du wall on peu dechopé, puis en plus si tu est pas drois bin la prise ne marcha pas.
Mais j'ai deja vue des japonnais faire se truc la mais avc 3+4,3 mais se truc la c'est du 50,50 parceque parfois sa passe est parfois sa passe pas.
Slt
si le gars, dechoppe en fin de wall......ta une choppe de dos de garantie en faisant f+2+4.
ke tu soit droit ou pas la prise marche.
le 3+4 te fait te retrouver dans le dos de l'adversaire ki techroll,
sinon on peut faire aussi 3+4/1+4 ou 3+4/choppe etc..
si on est pas asser rapide avant de faire le fc/ +2 on peut faire avant d+2
Modifié en dernier par serval le 28 janv. 2007 à 19h25, modifié 1 fois.