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Posté : 14 nov. 2008 à 14h47
par Cyrius665
Ah ok c'est super naze alors merci pour l'info Lord :super:

Posté : 14 nov. 2008 à 14h51
par Lord Shu
ouai mais bon Tekken c'est pas DBZ budokai. Ca serait un coup à foutre en l'air l'équilibre du jeu si ces coups spéciaux étaient réellement utiles.

Posté : 14 nov. 2008 à 15h15
par Cyrius665
Hs = Tout à fait sur la même longueur d'onde que toi ça serait à chier :bravo:

Posté : 15 nov. 2008 à 22h51
par Jin75
Cyrius665 a écrit :Ouah très interressant tous ça c'est quoi tes sources tu
as d'autres infos sur d'autres characters?
Voici la source => http://www.tekkenpedia.com/wiki/King_II
Merci à Laboubam qui m'a montré ce site très complet. :super:

Re: [Tekken 6 Bloodline Rebellion] Arcade

Posté : 04 déc. 2008 à 17h58
par Fethennour
Salut,

Je ne sais pas si ça a été dit, d'autant que ça importe assez peu pour nous autres occidentaux : le jeu sortira vraisemblablement le 18 décembre prochain, soit dans 2 semaines pile au moment de la rédaction de ce post.

En fait, ça ne fait que nous dire à peu près quand on pourra matter des vidéos de T6BR.

Voilà, au revoir.

Re: [Tekken 6 Bloodline Rebellion] Arcade

Posté : 05 déc. 2008 à 00h14
par Jin75
Cool, merci pour l'info ;)

Re: [Tekken 6 Bloodline Rebellion] Arcade

Posté : 14 déc. 2008 à 15h08
par Jin75
Apparemment, le jeu est sorti hier au Japon et aux Philippines, pas de sources sûres mais j'ai lu cette info ici et là. Ce qui expliquerait la recrudescence de vidéos et d'infos sur les persos ces jours-ci.

Re: [Tekken 6 Bloodline Rebellion] Arcade

Posté : 14 déc. 2008 à 15h11
par Lord Shu
ah cool! j'irai voir ça demain.

Re: [Tekken 6 Bloodline Rebellion] Arcade

Posté : 14 déc. 2008 à 18h36
par Jin75
Voici le rapport d'un joueur Néo Zélandais ayant testé le jeu hier (en anglais) merci à lui :

zarzobnz a écrit :

kk got to playtest br before the int tourney in philippines and here is what i found with carpediem+luckystrikes+jinlo:

kuma
- f+2,1 is now a move.. nc, h,h 14~15 frame ish... which means now his f+2,1 range punisher is not possible and he only gets crappy 2,1 which second hit whiffs sometimes
- b+1 (homing move? i think thats the notation, that hand slap kinda like the generic uf/ub+2) doesnt give free ground hit anymore (cant confirm that for sure though)

steve:
- pab d+2 kinda same speed as d/b+2, best combo i found was cc, db+3,2 off it, i tried ff2 / cc d+2,1 / cc f+2,1 / ws+1 .. but i think d/b+2 does more damage than db+3,2

julia
- spin 1+2 bound moveb+1... cool combo launch d,df+1~3~1, d,df+1~3~1+2 B! d,df+1~3~1+2 and it leaves you FC right infront of them

bob:
- d+1 looks kinda like fengs d+2 i dont think it high crushes though and its mid, but it looks like you can get some good oki there (i think d+4 is guaranteed after combo ender with d+1) leaves you fc right infront of htem also
- f,f+3 is actually a move now.. hmm it's like a mid jump kick, so if you wanna do B! f+3 to oki i guess you have to do f,f,b,f+3 lol
- df+1+2 new move kinda like miguels fc df+2 but slower, looks pretty useless

yoshi
- 3~4 awesome move midmid tracking safe - wall carry,, i guess kinda like hwo 3~4 but faster
- no sword 2,1(,1?) nc h,h punisher i guess, KND, dunno how many frames but its like 12 i guess
- ws+2,1,3 and BT 1,3 last hit is different like a generic BT 3
- hes got other new moves but i dont know the notation, kin move with sword.. and some others

hwo
- hwo b+4 new homing move mid safe.. ~13-14f?

lars
- got a cool wavedash type thing f+3+4 makes you do a qucik dash (dont think it high crushes though) but you can do f+3+4~u~f+3+4 and it dashes up real fast. would own turtles imo
- ff+4 low, frame adv and pretty fast
- 1,4 - h,m
- cant remember all the rest

alisa is cool got a cool low d+3+4

lei:
bt d+1 doesnt trip(ofcourse)
bt 2 is now a move like pauls b+2 but from BT, homing move, knd on normal dunno on CH
bt d+4 is what it used to be (ws2 or stance change 2 to combo)
d/b+4 trips up and doesn't allow you to pick up, i think the best you could get is dash iws3 (didn't actually try it htough, d/b+4,4 is as normal

marduk:
- b+4 new move which is like hwo's new b+4 too.. i dont know how to explain it well, they're like hmm.. kings d/f+3 but with a 4 and more damage

jack:
- db+1,1 ws+4 on wall doesnt work
- db+1,1,1,2 doesnt work
- not sure about db+1,1,2 (if that's even a move)
- fc db+1 ws4 works but you cant get db+1 after the ws4
- i think his best wall combo now is 2,1,2

law:
- df2 is like a generic df2 now, can step it easily is always 15 frame(cant confirm that always 15f thing but it sure looks like it)
- new move dss 3 homing move but it's mid.. (old dss3 is now dss f+3 i think)

lot of this is probably posted already but eh.. and i didnt take videos

the graphics are ALOT smoother, i thought T6 graphics were really smooth but when you see BR it's like you can SEE every move from start to finish. it's nice.
really wished there was antialiasing though. the namco guys said there's alot of technical changes in the graphics (like coding etc) but you can't really notice it that well)

Re: [Tekken 6 Bloodline Rebellion] Arcade

Posté : 16 déc. 2008 à 07h45
par Jin75
Image

:soif:

Re: [Tekken 6 Bloodline Rebellion] Arcade

Posté : 16 déc. 2008 à 08h44
par Bakoryu
Ah ouais carrément surprenant la custo :ouf: .

Re: [Tekken 6 Bloodline Rebellion] Arcade

Posté : 17 déc. 2008 à 23h17
par Jin75
QQ infos confirmés en anglais concernant Devil Jin :

1,1,2 non hit confirm non wall splat
b+1,2 still splats dmg weakenned
bf+2,1 not safe on block [sorry] even with new wallslump it still hits [no need to delay]
hs+4,4 NC [doesnt trip unless ch] and bounds backwards [FTFA] 1+4 b+1,2 followup
ws+2 hits very far but dont fret ff+3,1 connects.. [range shortenned*]
ws+1,2 NC on CH safe on block [yay]
d+3 doesnt seem to be -14 anymore* i had it blocked by another dvj and he tried to ws+2 me [unless ws+2 speed got nerfed?]
ewgf bf+2,1,d+2 (d/f+1+2) doesnt work anymore.. bf+2,1d+2 hits like jins normal ewgf
bf +2,1,d+2 doesnt launch at all [and still isnt guaranteed even on ch.. the move just got nerfed folks.. ]

new moves ive tried
b+3 [dvj dashes back like fengs/bob bf+1 then hits with a kick-push.. like kaz's new f+3? or ravens old qcf+3] i got 112'ed after block so i guess it isnt safe but it splats* (for me this move sucks id rather bd ewgf but who knows)
f+4 cool looking move that looks like bryans d/f+4 only longer reach.. safe on block wide tracking about -3 on block*
ff+4 looks like dvj f+3 only uses right kick has lots of push back and is safe on block BUT HITS HIGH [only use i can think of is wd mixup where opponent ssr's both ff+2 and running 3 and if you have a hard time wewgf]

and yes the EWGF
its the same speed just the animation making it look slower? since theres some new shadow lighting effects [ex: sun at background reflecting shadow] seems to recover a tad slower

Re: [Tekken 6 Bloodline Rebellion] Arcade

Posté : 18 déc. 2008 à 15h07
par kingofvf4
MOUHAHAHAHA ! :fuct:

Re: [Tekken 6 Bloodline Rebellion] Arcade

Posté : 18 déc. 2008 à 15h24
par Jin75
C'est clair qu'il y en a ça va leur faire mal au zboub :0rofl:

Re: [Tekken 6 Bloodline Rebellion] Arcade

Posté : 18 déc. 2008 à 16h02
par Lord Shu
J'y ai joué une petite heure aujourd'hui, l'évolution reste bien plus timide que pour DR. Dans le système de jeu y a juste le low parry qui a été encore réduit (low parry donne juste un bounce et donc même pas la moitié d'un combo sans launcher), et il me semble aussi que les d+4 on perdu pas mal leurs propriétés anti-steps. Après les changements des persos sont très importants sur les gros tops tiers (kaz, devil, bob) mais m'ont l'air assez timide pour le moment en règle général. Les nouveaux coups n'apportent pas forcément grand chose aux gameplay des persos j'ai l'impression. Alors que dans DR par rapport au 5 fallait souvent revoir ses combos, ses wall hit et ses stratégies d'okizeme pour la majorité des persos, là c'est pas vraiment le cas. Un tekken 6 qui m'a l'air encore mieux c'est une certitude mais c'est très proche de l'original. Un truc que je trouve assez curieux c'est qu'ils ont viré certains wall hit les plus dévastateurs (ceux qui arrivaient à 2/3 de barre) mais pas tous...
La meilleure uniformisation reste sur les balayettes relativement invisibles comme les CD4 de devil/kaz, celle d'armor king, de Bob, etc qui ont été réduites.
Après Zafina a toujours des dégats énormes sur pleins de petites merdes et donc vole toujours autant de matchs, Bryan et toujours abusé en pressing contre le mur avec sa taunt (encore un nouveau coup qui passe après une taunt d'ailleurs) etc...